איך לעצב נכון את דפי הנחיתה והאתר העסקי עבור הלקוח המרפרף - Sapir Benda Design

איך לעצב נכון את דפי הנחיתה והאתר העסקי עבור הלקוח המרפרף

על הלקוח המרפרף כבר שמעת?
הלקוח שכל בעל עסק חייב להכיר.
לפחות כל בעל עסק שיש לו אתר /  דף נחיתה / פלייר שיווקי מודפס / פלייר שיווקי דיגיטלי…
בקיצור… כל אחד.

הכירו את "המרפרף".

המרפרף ממש לא יקרא את כל מה שיש לנו להגיד.
הוא ממש לא יתעמק, ממש לא יקדיש לנו מזמנו, וכל דבר יסיח את דעתו בשניות.
המרפרף נכנס לדף הנחיתה שלנו וב3 שניות אנחנו צריכים לשכנע אותו להשאיר את הפרטים שלו, ממש ככה.
3 שניות.
יותר מזה הוא מאבד ריכוז, בגלל שהלקוח המרפרף הוא לקוח קלאסי של שנת 2020 – שנת חוסר הריכוז, חוסר הסבלנות, הפרעות הקשב, הכול מהר, הכול עכשיו.


הלקוח המרפרף יעבור ממש במהירות על הכותרות שלנו, על התמונות, על האייקונים, וממש לא יתאמץ יותר מדי להבין מה אנחנו עושים! הוא ממש לא ישאל את עצמו מה אנחנו רוצים למכור לו? או למה בכלל שישאיר פרטים?
הלקוח המרפרף פועל על פי נוסחא פשוטה מאוד.
לא הבנתי משמע לא קיים!

הלקוח המרפרף צריך לקבל תשובה לכל אחת מ-3 השאלות הקריטיות האלו, ב-3 שניות בלבד:

  1. מה אנחנו עושים?
  2. מה אנחנו מוכרים?
  3. למה שישאיר פרטים? (=מה ייצא לי מזה?)

זה חייב להיות לו ברור, חד משמעי וחד-חד ערכי בשניה שהוא נכנס.

שנת 2020 לקחה את המרפרפים לקיצון, אבל מעבר אליהם ספציפית – ישנם מחקרים המוכיחים שחוסר הבנת עסק מסוים גורמת לתסכול מאוד גדול אצל הלקוח הפוטנציאלי שנתקל בנו וחווה זאת – ובאופן לא מודע, גם לא יהיה מוכן לחזור אלינו, קל וחומר לקרוא את התכנים שלנו.
אמנם לא נתעסק היום בתחושות האלו, במחקרים או בחוויות לקוח כלליות, אבל כן נתמקד בסוג הלקוח הספציפי, ונתאים אליו את העיצוב שלנו.

ולכן, כשאתם בתהליך בניית דף נחיתה לעסק, תמיד תחשבו דבר ראשון, על המרפרף.
אין צורך להתמודד עם שום הפרעת קשב וריכוז של אף אחד, במיוחד שלכולנו יש קצת מזה גם ככה…
אבל בואו ללמוד ולהבין איך להנגיש את המידע על העסק שלנו בצורה נכונה יותר, חכמה יותר וקולעת יותר, במיוחד ללקוחות מרפרפים, והאמת – זה באופן אוטומטי יעשה המון סדר בעין גם ללקוחות מתעמקים.

קודם כל בואו נכיר אותו.

הכירו את: המרפרף

אז הבנו שבתכלס, משתלם מאוד לא לוותר על הלקוחות המרפרפים הללו, במיוחד שלאט לאט כולנו הופכים להיות כאלו באופן טבעי, ואנחנו – כבעלי עסק – צריכים להנגיש את המידע בצורה חכמה, גם כאשר זה המון מידע, וגם כאשר יש לנו הרבה מה להגיד.
אם נבחר לפספס את הלקוח המרפרף, אנחנו אומרים "ביי" ל-85% מהלקוחות הפוטנציאליים שלנו, ואנחנו מסתכנים בכך שהם לא יחזרו אלינו יותר בגלל תסכול שהם חוו!!! לא חבל?

אז איך בזכות עיצוב נכון (שמוביל לחווית משתמש נעימה) אנחנו לא נפספס גם את הלקוחות המרפרפים כלקוחות שלנו?

כאשר אנחנו מעצבים עבור הלקוח המרפרף, חשוב שנשים את הדגש שלנו על כמה דברים עיקריים וקריטיים:

1. קודם כל להבליט כותרות חשובות.

כפי שכתבתי למעלה, אחד הדברים שהמרפרף ניזון מהם, הן כותרות.
הוא יעבור מאוד מהר על האתר שלנו ועל דפי הנחיתה שלנו, יקרא אך ורק את הכותרות, לא יתעמק כלל בפסקאות. זה אומר שהעבודה שלנו כאן היא לתת את המידע החשוב ביותר כבר בכותרות.
כדי ללמוד כיצד להבליט את הכותרות באופן נכון – ממליצה להוריד את מדריך "חמש הטעויות בעיצוב אתר עסקי" שמדבר על איך לעשות זאת בצורה נכונה כשאנחנו מעצבים אתר עסקי ודפי נחיתה.

דוגמא מצוינת לשימוש בכותרות בולטות וברורות, תוכלו למצוא בדף הנחיתה של "חשבונית ירוקה":

2. להכניס תמונות שתומכות בטקסטים ומביעות את מה שכתוב באופן ויזואלי.

אם דף הנחיתה שלכם הוא מוצר מסוים – שימו תמונה ענקית של המוצר בחלק העליון, כך שכל מי שנכנס – ישר מבין שזה מה שמוכרים לו, בלי צורך לדפדף למטה, והכי חשוב: בלי סימני שאלה שמתעוררים, ומייצרים חוויה של חוסר הבנה.
כתבתם על אפשרויות שונות של השירות? שימו תמונות שמחזקות ויזואלית את מה שכתוב, כך שהלקוח יבין בגדול על מה מדובר ויוכל לבחור אם מעניין אותו לקרוא על זה, ולא יבחר כברירת מחדל לרפרף מחוסר סבלנות.

דוגמא לשימוש בתמונת המוצר בדף הנחיתה – תוכלו למצוא באתר שעיצבתי ל-BoxyGlow – קופסאות הפתעה לנערות:

דוגמא מצוינת לשימוש בתמונות שמלוות את הטקסט בצורה ויזואלית, תוכלו למצוא באתר של JumboMail – שנותן שירות שליחת מיילים עם קבצים מאוד כבדים:

3. להכניס וידאו – סרטוני אווירה, סרטוני הסבר על מוצרים וסרטוני המלצות.

כן, אנחנו בשנת 2020, יש שיגידו שנת הטיקטוק. זה לגמרי שנה שבה הסרטונים תפסו אותנו ואיבדנו סבלנות לקריאת טקסטים.
כל דבר שניתן להחליף בסרטונים, כמו למשל המלצות מלקוחות בתוך דף הנחיתה של השירות שלכם – עשו זאת. את ההמלצות הכתובות אני מציעה להשאיר בתחתית העמוד ( – זאת על מנת שגוגל יסרוק את דף הנחיתה שלנו וה-SEO שלנו יהיה טוב יותר) אך עבור הלקוח המרפרף – חובה לגרום לו להיתקל קודם כל בסרטונים, ולא לייאש אותו בהמון מלל לפני שהשאיר פרטים.

דוגמא מצוינת לסרטון אווירה באתר, תוכלו לראות באתר של אלכס דניאל:


דוגמא מצוינת לסרטוני המלצות בדף נחיתה, תוכלו לראות בדף הנחיתה של רחל ורשבסקי לקפסולה למעצבים:

4. להשתמש באינפוגרפיקה = אייקונים, תמונות, כל ויזואל שיכול לחזק או אף להחליף טקסט כתוב.

סעיף שנושק לסעיף 2, אך כאן אני מתמקדת בשימוש באייקונים.
שמתם לב איך הבעתי כאן את תכונות האופי של המרפרף וממה הוא ניזון? על ידי אייקונים שמלווים את הטקסט, וניתן להבין מהם ישירות במה מדובר ומה כתוב מתחתיהם.

דוגמא מעולה לשימוש באייקונים המלווים את הטקסט, תוכלו לראות בדפי הנחיתה שעיצבתי עבור חברת טריפל סי:

5. לחלק את המידע לצ'ק ליסטים ולרשימות.

גם ברשימות יש כותרות, אך רשימות הן קצרות יותר וקלות יותר לרפרוף ולעיכול בקריאה. כך נוכל לסדר את המידע באופן נכון ונגיש יותר, הקריאה תהיה מהירה יותר, ולא ידלגו על החלקים החשובים של המידע שאנחנו רוצים להעביר.

דוגמא מצוינת לחלוקת המידע לרשימות – תוכלו לראות באתר של לירון מור:

דוגמא לדף נחיתה שעיצבתי עבור שירות ה"וובי-טוקי" – שיחות ייעוץ אתר, בו חילקתי את המידע לרשימות, וגם הכנסתי אייקונים בחלקי מידע חשובים:

מחכה ומצפה לשמוע האם הכתבה עזרה לכם, שיפרה לכם, הפילה לכם אסימונים, או אולי לימדה אתכם דברים חדשים – כתבו לי בפרטי, בסושיאל או כאן למטה בתגובות (:
אסיים בברכת "שהמרפרף לא ירפרף עליכם!", ומי ייתן שהמרפרף לא יהפוך למדפדף!
באהבה ענקית,
ספיר בנדה.

עדיין מרגישים שאתם צריכים ייעוץ מקצועי והכוונה ספציפית?
מרגישים שלא לגמרי הבנתם לעומק את כל המושגים?
ביצעתם הכול ועדיין מרגיש לכם שזה לא מספיק לשדרוג האתר?


בואו נקבע וובי-טוקי! וובי-טוקי זה שיחת ייעוץ טלפונית איתי בת 40 דקות, שבה אנחנו נעבור על כל האתר מא'-ת', ואתם תצאו עם צ'ק ליסט ענק של משימות ושיעורי בית, הכול כדי לשפר את הנראות של האתר, לשדרג את העיצוב, והכי חשוב: להתאים אותו למיתוג שלכם!
לכל הפרטים, פשוט היכנסו ללינק (:

אולי יעניין אותך גם...