מה ההבדל בין אתר לבין בלוג? - Sapir Benda Design

מה ההבדל בין אתר לבין בלוג?

כמעט על בסיס שבועי אני נשאלת על אתרים, על בלוגים ועל ההבדלים ביניהם… "מה באמת ההבדל בין אתר לבין בלוג?" ואפילו יותר חשוב… איך אני יודעת מה אני צריכה כרגע?

אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות כאן ולהנגיש לך את המידע שאני חושבת שכל בעלת עסק חייבת שיהיה לה אותו כדי להחליט מה נכון לה כרגע בעסק!

אתר אינטרנט

אתר אינטרנט הוא בסך הכול המקום שלנו ברשת הדיגיטלית כולה – הוא בנוי משני דברים:
1. אחסון בשרת כלשהו (שאנחנו משלמות עליו כמובן)
2. דומיין שמהווה את הכתובת שלנו – ככה יידעו איך להגיע דווקא לאתר שלנו. כמו שלכל בית יש כתובת משלו עם מיקוד, מספר, שם רחוב וכו', כך גם לכל אתר באינטרנט.

בלוג

בלוג הוא בעצם אתר אינטרנט לכל דבר ועניין, שמכיל בתוכו תוכן מתעדכן, תוכן כתוב.
בלוג לרוב נבנה בפלטפורמות שמאפשרות כתיבת תוכן ונועדו לכך, כמו למשל וורדפרס, והאמת שגם וויקס נכללת בקטגוריה. יש כל מיני פלטפורמות של בניית אתרים, שאינן מאפשרות בלוג, אינן מותאמות, ויותר נועדו לדוגמא לפרויקטים ותיקי עבודות כי הן נשענות על החלק הויזואלי.

איך בלוג עוזר לך בקידום העסק?

בלוג הוא החלק השיווקי הכי חשוב והכי עיקרי שנמצא בתוך האתר שלך.
גם עבור עסקים שנשענים על הנראות והויזואליות (כמו עיצוב פנים, עיצוב גרפי, אדריכלות…) וגם עבור עסקים שנשענים על טיפול בדרכים שונות – יש המון מה להציע מבחינת תוכן כתוב.
היתרון של תוכן כתוב הוא שזה נסרק על ידי מנועי החיפוש, וניתן יהיה למצוא אותו בקלות דרך גוגל.
כל תוכן כתוב שנמצא בבלוג, ויכיל בצורה תקינה את התגיות, קטגוריות, מילות מפתח וכו' – יכול להוביל בקלות לקוחות אידיאליים ופוטנציאליים לאתר שלך!

בנוסף, בלוג יכול ליצור עבורך הזדמנויות בעסק.
כמו למשל: שיתופי פעולה עם קולגות שמתרשמים מהעבודות שלך, הרצאות בבתי ספר בתחום העיסוק שלך, לקיחת חלק בקהילה פעילה ברשתות החברתיות ועוד הצעות רבות שיכולות להגיע בזכות תוכן איכותי, מקצועי, רלוונטי והכי חשוב – שנמצא שם תמיד!

האם שמעת על המושג EVERGREEN?
זה בעצם מדבר על משהו שמתקיים לנצח, "ירוק-עד" בעברית.
התוכן הכתוב שלך בבלוג לא נעלם, לא מסתתר, לא מוחלף על ידי בלוגים חדשים יותר. להיפך!

אז מה את אומרת? הולכת לנסות כתיבת בלוג עסקי?
אם את חוששת מהכתיבה עצמה, או מהתחזוקה ש"יגמרו הרעיונות" ומאיפה מתחילים לכתוב, אני מזמינה אותך להוריד את הצ'קליסט מתנה שהכנתי במיוחד עבורך, שמכיל בתוכו רעיונות מעולים לבלוג העסקי הראשון שלך!

צ'קליסט מתנה – רעיונות לבלוג העסקי הראשון שלך https://bendadesign.co.il/first-blog-checklist/

אולי יעניין אותך גם...