להרים אתר בצל הקורונה - מה רצוי, מה מצוי ומה דורש חיטוי - Sapir Benda Design

להרים אתר בצל הקורונה – מה רצוי, מה מצוי ומה דורש חיטוי

אני מדברת המון ברשתות החברתיות על כמה שזה הזמן הנכון לעבור לדיגיטל.
הקורונה הזאת הגיעה וטרפה לכולנו את הקלפים, אבל דבר נפלא שהיא עשתה, הוא להכריח אותנו להתקדם ל-2020. להיות דיגיטליים, להיות וירטואליים, להיות נוכחים ברשת.
אחד הדברים המרכזיים והחשובים ביותר לעסק, הוא יצירת אתר.
זה יכול להיות אתר תדמיתי, זה יכול להיות בלוג, זה יכול להיות דף נחיתה או חנות וזה יכול להיות גם הכול.
אבל החשוב הוא – הנוכחות שלו ברשת, מעבר לפלטפורמות הסושיאל הקיימות.

מה זה אומר אתר עסקי?

  • אתר שלא תלוי בפייסבוק ולא באינסטגרם
  • עם דומיין (כתובת אתר: www.) משלו
  • מקום איחסון (שרת) משלו
  • תוכן שהוא מייצר (תמונות, כתבות ומאמרים, מוצרים…)
  • דרך ליצירת קשר עם בעל העסק – הודעת מייל, התקשרות טלפונית, קישור וואצאפ…


הזמן שניתן לנו כבעלי עסקים בתקופה הזאת, זה זמן מתנה.
זה זמן מינוף, זמן חישוב מסלול מחדש, זמן התארגנות.
כן, כולנו חטפנו כאפה,
אבל אחרי הכאפה, גם ניתן לנו זמן לעכל, לשבת ולחשוב.

לכן, אם החלטתם להרים אתר, או לשדרג את האתר הקיים/הישן של העסק, ואין לכם מושגגגג מאיפה מתחילים, מה עושים קודם, ויש לכם מלא מלא בלאגן בראש כי המון דברים בא לכם לשנות ולהעיף ולהחליף ואיך בכלל אוכלים את המשימה הזאת????הפוסט הזה הוא ממש בשבילכם!

בצל הקורונה, וקצת לשם ההומור של התקופה ההזויה הזו, חילקתי את הפוסט לשלושה חלקים:
מה רצוי, מה מצוי, ומה דורש חיטוי.

מה רצוי?

הרשו לי לגרום לכם להתעופף רגע הכי גבוה לעננים, ובואו נדבר על ה"אתר המושלם" בעיניכם.
מציעה שתקחו מחברת ועט, מבלי לראות את האתר (אם יש קיים) או בכלל להסתכל על המחשב.
שימו את הטלפון על מצב טיסה ל-10 דקות, וחשבו עם עצמכם:

  • איך נראה האתר האידיאלי שלי?
  • מה יש בו? מה אין בו?
  • אילו דפים הוא מכיל? האם הוא מכיל בלוג?
  • איך הוא נראה?
  • איך דף הבית נראה?
  • איך ייצרו איתי קשר דרך האתר?
  • האם הוא יביא איתו את קהל היעד המדויק שלי?
  • האם הוא מראה בדיוק מה אני עושה?
  • האם הוא מכיל סרטונים? שלי / של העיסוק / סרטוני אווירה?


בתרגיל הזה, אני רוצה שתחשבו על האידיאל.
שימו בצד כל מחשבה מעכבת, כל יכולת טכנית שיש או שאין כרגע, כי להכול ניתן למצוא פתרונות וממש בקלות.
חשבו על האתר האוטופי שלכם, מה הכי הייתם רוצים שיהיה בו, ואיך הכי הייתם רוצים שהוא ייראה.
רשמו הכול ברשימה מרוכזת, נחזור אליה מאוחר יותר (:

מה מצוי?

עכשיו אנחנו נרד רגע לקרקע, ונראה יחד מה קיים, שאנחנו רוצים להשאיר ויקדם אותנו לקראת האתר המושלם.

  • במידה והיה לכם אתר קיים, ישן או לא מספיק מעודכן, מה קיים בו כרגע?
  • האם יש דרך ליצירת קשר?
  • האם העמודים שאני רוצה באתר האידיאלי כבר קיימים אצלי באתר?
  • האם קהל היעד המדויק שלי כן מגיע אליי מהאתר? איזה קהל יעד בכלל מגיע?
  • מה יש בעמוד הבית שאני אוהב/ת?
  • מה אני רוצה להשאיר?
  • האם התמונות שלי איכותיות וכדאי להשאיר אותן?
  • האם התמונות של המוצרים שלי איכותיות וכדאי להשאיר אותן?


בנוסף לאתר ישן/קיים, הייתי רוצה שתציצו גם בסושיאל שלכם.

  • מה אתם מפרסמים שם, שיכול להועיל ולהיכנס לאתר?
  • אולי התוכן – שאפשר להרים לבלוג?
  • אולי התמונות שאפשר להוסיף למוצרים?
  • אולי המלצות שכתבו לכם וניתן להכניס לאתר כהוכחות חברתיות?


מהתרגיל הזה, חשוב שתצאו עם שתי רשימות:
1. מה קיים בתוך האתר שכדאי להשאיר
2. מה קיים מחוץ לאתר שכדאי להכניס

מה דרוש חיטוי?

הרבה פעמים בשיחות הייעוץ הראשוניות שלי עם לקוחות שמעוניינים באתר חדש, אני מבקשת לראות מה היה קודם. הרבה פעמים עונים לי ממש בביטול ולא רוצים אפילו שאראה. כי בעיניהם, זה נוראי וחייב להיות בפח כבר.
לעומת זאת, כשאני מסתכלת על האתר, אני מגלה שיש המון פוטנציאל חבוי, רק… דורש טיפונת שיוף.
לפעמים, באמת אין צורך לזרוק לפח את מה שקיים, וניתן לעשות בו שימוש חוזר.

אותו דבר לגבי דברים שהיו ועלו בעבר בסושיאל של הלקוחות שלי, וניתן לקחת מהם המון חומרים ולהשתמש בהם – על ידי חיתוכים שונים של תמונות / שדרוגים בצבעים / הגהה והעמקה של תוכן.

לכן כעת, נתמקד במה קיים אצלנו באתר שחייב שינוי על מנת שנוכל להשתמש בו.
השאלה שצריכה להוביל אתכם בתרגיל הזה היא:
אם הייתי חייב להשתמש באתר / בתמונה / בכפתור / בתפריט הזה כרגע – מה היה יכול לשדרג אותו כדי שהוא יקדם אותי לאתר המושלם?
לפעמים, כל מה שצריך זה..

  • הגדלת כותרת
  • שינוי צבע של כפתור
  • שינוי צבע של טקסט
  • הורדת הרקע הצבעוני
  • וכו'…

תתפלאו לדעת כמה שדרוגים קטנטנים באתר יכולים לעשות שינוי של ממש בנראות הויזואלית שלו.
צעד קטן לכפתור, צעד גדול לבעל העסק!

עשו לכם רשימה של דברים, שאכן אין צורך להחליף באופן מוחלט באתר הקיים.
לאחר מכן, אספו חומרים מהסושיאל שלכם, במידה ולדעתכם הם יכולים להועיל לאתר (שוב, לאחר שיעברו שדרוגים קטנים).

ואז כשתתחילו לבנות את האתר החדש, או לשדרג את הקיים – זאת בעצם הופכת להיות הטו-דו ליסט שלכם לעבודה!
קודם כל נתחיל מחיטוי הדברים הקיימים והנשארים.
נעבור למצוי ונעשה סינון של דברים שאנחנו לא רוצים שיישארו בפנים.
השלב האחרון יהיה לקחת את זה לכיוון המושלם – ע"י מעצב/ת, בונה אתרים, מקדם אתרים ומי שיכול לעזור לכם בהתאם לרשימה שעשיתם.

מקווה שהצלחתי לעשות לכם מעט סדר בכל הבלאגן, וכעת זה נראה לכם קצת פחות מאיים לשבת על המחשב וסוף סוף להתחיל לשדרג או להרים את האתר העסקי שלנו.

אם עדיין אתם מרגישים שאתם צריכים ייעוץ מקצועי והכוונה חיצונית – בואו נקבע וובי-טוקי! וובי-טוקי זה שיחת ייעוץ טלפונית איתי בת 40 דקות, שבה אנחנו נעבור על כל האתר מא'-ת', ואתם תצאו עם צ'ק ליסט ענק של משימות ושיעורי בית.
לכל הפרטים, פשוט היכנסו ללינק (:

מוגש באהבה,
ספיר בנדה ♡

אולי יעניין אותך גם...