יפו למעצבים - המלצות - Sapir Benda Design

יפו למעצבים – המלצות

אמ;לק – המלצות על יפו לאוהבי עיצוב, גם אם אתם לא מעצבים, לגמרי לגזור ולשמור!
ואם בא לכם לקבל עוד המלצות כאלו כל חודש, זה הזמן להירשם לניוזלטר החדש שלי דרך דף הבית 🙂


הפוסט נכתב בחול המועד סוכות, בעקבות שינוי ספונטני ולטובה מטיול בטבע שבדרום, לטיול אורבני במרכז. הפוסט כולל המלצות בעיקר לא.נשים שאוהבים עיצוב, אמנות, ארכיטקטורה וקצת לחזור בזמן (כן הכול ביחד), ואם אתם כאלו – אז זה יפו היא ממש היעד שאתם צריכים לטייל בו בזמן הקרוב????

[foogallery id="376"]

ולמה??
שוק הפשפשים, קסום. כל הרחובות בנויים בבנייה עתיקה, ומלאים בחנויות וינטאז', חנויות עתיקות וירידי מזכרות. חנויות העתיקות מחזיקות המון כלים מפעם, אבל לצד זה יש גם פנינות כמו אספנים של שלטים ופרסומות ישנים. נתקלנו בלוגואים הכי מוכרים של היום על כל מיני מוצרים והדפסים, כמו בירה מכבי, גולדסטאר, קוקה קולה.. וכולם החזירו אותנו בזמן לאיך שהם נראו לפני 50 שנה!
ומעבר לזה, נכנסנו לחנויות האלו מבלי לדעת מה יש בפנים וגילינו אוצרות טיפוגרפיים – שלטי פרסום של פעם, הדפסים, מכונות, הכול עם טיפוגרפיה של קום המדינה ולפני. חוויה בפני עצמה.

בכל הרחובות של שוק הפשפשים וגם למעלה לכיוון הנמל, מדי פעם נתקלים באיזו עבודה של אנדי וורהול המדהים. מאתגרת אתכם למצוא את כל העבודות שלו שפזורות ברחבי יפו!
בהמשך הפוסט אני גם ממליצה על חנויות ספציפיות שנתקלנו בהם ברחובות של שוק הפשפשים, אז תמשיכו לגלול!

[foogallery id="379"]

עוד מקום שהגענו אליו אבל לא נשארנו יותר מדי נטו בגלל החום, היה מזרקת המזלות (נקראת בגוגל Fountain "Zodiac Signs") שהייתה בשיפוצים, אבל כל המרכז ומה שמסביבה מלא באנשים, דוכנים, והכול עם הנוף לים, שאין כיף מזה!
משם ירדנו לרחובות המזלות, טיילנו בסמטאות, והגענו לכל מיני פנינות של חנויות (המלצות על חנויות בהמשך הפוסט). כל שלטי הרחובות נראים כעבודת אמנות בפני עצמם, וחנויות מגניבות ומיוחדות מסתתרות שם בסמטאות. אל תמהרו לרדת לכיוון הנמל, תמיד אפשר לחזור ויש שילוט ממש מסודר איך להגיע, תנו לעצמכם ללכת לאיבוד, זה המקום:)

[foogallery id="389"]

בנמל יפו עצמו, ישנה תערוכה בינלאומית של שישה אמני גרפיטי מכל העולם (כולל מישראל), שפזורים ברחבי הנמל וביפו עצמה. בחול המועד היה אפשר לראות אותם עושים את הגרפיטי בלייב, על קירות שלמים ועצומים. מניחה שהכול עדיין קיים, אז שווה בדיקה.

שניה לפני סקירת החנויות השוות בשוק הפשפשים, המלצה חמה: עברו ברחוב "בית אשל" וכנסו לגלריה המטורפת של נירית לבב פקר. איך אני יודעת שכולכם מכירים אותה? כי היא האמנית שהכינה את הפסל המשוגע של נטע ברזילי בנמל יפו – TOY – שכולו מצעצועים לפי צבעים! אז הגלרייה שלה מדהימה ומלאה בעבודות אמנות מטריפות ומאותו סגנון! מומלץ ביותר 🙂

[foogallery id="392"]

10 חנויות מומלצות וסופר שוות למעצבי ואוהבי עיצוב ביפו (הרוב בשוק הפשפשים עצמו):

  1. אסופה
    חנות מדהימה שכל המוצרים בה הם של מעצבים ישראליים, והיא מחזיקה מוצרים מכל הסוגים – גם כלים לבית, גם מוצרי נייר, הדפסים ופרינטים, גאדג'טים מגניבים, ממש הכול מהכול.
    הכניסה של החנות פשוט מעוצבת מדהים ומשתנה גם, אז אם הגעתם לשוק הפשפשים בשבת, עברו שם רק להציץ בכניסה של החנות (:
  2. מעשיה
    עוד חנות קסומה שמבחוץ היא נראית כאילו היא ממש מלפני כמה שנים, ומוכרת רק שטיחים או בדים או משהו כזה.. אבל מסקרנות נכנסנו, וגילינו לא מעט פריטים של מעצבים, חלקם מוכרים ממש וחלקם פחות, וממש מכל טוב. פחות סגנון גאדג'טי, אלא יותר בכיוון של מתנות מעוצבות. ויש שם גם כמה פריטים ממש מפתיעים. בקיצור שווה!
  3. שופו SHOPPU – פריטים יפים מיפן
    הכול קטן, הכול מדליק, הכול מתוק. יפני לגמרי! גם המותגים היפניים וגם דברים שהם שימושיים וכיפיים, וגם יעילים. מומלץ לעבור שם.
  4. SOFI
    וואו. פשוט חנות קטנה ומטריפה. תאווה לעיניים, בעיקר כי הכול מסודר לפני צבעים וזה מהמם. בזמן שאנחנו היינו, היו בעיקר הצבעים ורוד בהיר, מנטה, שחור ולבן. וגם קצת זהב.. אבל החנות היא מאוד צבעונית ופשוט כיף להיכנס אליה. מחזיקה בעיקר מוצרים מעוצבים לבית כמו כלים למטבח או לחדרי ילדים, וגם מוצרי נייר. חנות מהממת!!!
  5. חנות רהיטים וינטאז' אבל בטרנדים של היום (אין לי מושג מה השם שלה, אבל היא נמצאת על רחוב בית אשל פינת פנחס בן יאיר). מלא דברים ממש מהממים, חנות פינתית וקטנה ומכילה ים דברים שאי אפשר בכלל לראות מבחוץ. חצי מהדברים שם רציתי לקנות.. ומלא דברים צבעוניים!
  6. חנות גאדג'טים SO CUTE
    חנות צרה וארוכה, ממש קלאסית למתנות, מלא דיסני, ורוד, שחור לבן וזהב, פריטים מתוקים ושימושיים שהייתי ממש שמחה לקבל במתנה (: ובאמת הכול שם חמוד למות!!
  7. חנות בגדי וינטאז' LOVE ME TWO TIMES
    חנות בגדים באיכות ממש גבוהה של המותגים הכי נחשבים, והכול וינטאז'י ומהמם. שאני אתחיל בכלל לדבר על הכניסה הורודה??
  8. חנות נעליים WALKAHOLICS
    נעליים מטריפות, כולן באותו סגנון (מן כפכפים כאלו) עם עיצובים שונים, אבל ממש ממש מטריפות, והעיצוב של החנות גם מעלף מבפנים.
  9. חנות הפרינטים של Aurore Vigne
    מאיירת אמריקאית שיש לה גלריית פרינטים מטריפה ממש בכניסה לנתיב המזלות. כמובן שקניתי גלויות ממנה, אי אפשר בלי.
  10. חנות מתנות InstaBlock של מושיק גלמין
    אני לא הפסקתי להתפעל מהעיצוב של החנות! הם מדפיסים תמונות על מלא חומרים שונים, והכול שם מסודר במן חלל שעם שכזה עם מראת זהב ענקית וספות וינטאז', בקיצור אימאלה!! קיבלתי מלא השראה רק מלהיכנס לחנות.

עברו על התמונה עם העכבר כדי לראות את שם החנות:

[foogallery id="399"]

ארוחות בוקר ובכללי המלצות על אוכל:

  • פארוק בשוק
    יש להם תפריט לבוקר / לצהריים / לערב, אנחנו ישבנו לארוחת בוקר כשהגענו, והיתה אווירה מעולה, המקום מעוצב מהמם, האוכל היה טעים בטירוף (כמובן שחלקנו כי למה להסתפק רק במנה אחת), והמיקום מעולה (:
  • מאנטה ריי
    אם אתם בעניין של פירות ים, זה בדיוק המקום בשבילכם. אמנם אכלנו ארוחת בוקר (ביום אחר), אבל זאת מסעדת מאכלי ים, מצוינת וברמה סופר גבוהה, ובנוסף להכול – היא ממש על הים!

[foogallery id="401"]

אז אם הגעתם עד לכאן – שאפו!
אם שמרתם לאחר כך, שמחה גם!
מקווה שנרשמתם לניוזלטר שלי, כי שם אני מרכזת באופן חודשי את ההמלצות, שלא תפספסו (:

אולי יעניין אותך גם...