ניפוץ מיתוסים על אתרים ודפי נחיתה 🔨 - Sapir Benda Design

ניפוץ מיתוסים על אתרים ודפי נחיתה 🔨

יש המון בלבול בין אתרים (אתרי תדמית, בלוגים) לבין דפי נחיתה בקרב בעלי עסקים, ואני חווה את זה בעיקר בשיחות ההיכרות ובפניות מלקוחות חדשים – שאומרים לי שהם צריכים א' כשהם בעצם הם צריכים ב'.
אז אני כאן כדי לנפץ כמה מיתוסים על אתרי תדמית לעומת דפי נחיתה 🙂
או במילים אחרות:
מה באמת ההבדל בין אתר תדמיתי לדף נחיתה?

מיתוס 1:

״אתר זה דבר מיותר״ – כלומר, ברגע שיש דף נחיתה, לא צריך יותר אתר.

לא נכון!

ויותר מזה – זו אשלייה שהמון בעלות עסקים מחליטות להאמין לה.
למה זה לא נכון?

כי לאתר יש מטרות שונות ואחרות מאשר דפי נחיתה,
ואם יש לכן דפי נחיתה – זה נהדר,
אבל זה כמו להגיד שאם יש דף נחיתה – אין צורך באינטגרם או ברשת חברתית אחרת.
אלו שני דברים שונים ואחרים לחלוטין עם תכלית אחרת לחלוטין.

אבל..
לפעמים זה בכלל לא קשור לאמונה אלא דווקא להוצאות גדולות בעסק.
וכמו הרבה הוצאות גדולות מאוד בעסק – כשאנחנו מחליטות לוותר עליהן,
זה כי לרוב אנחנו לא מבינות מה הן יכולות להעניק לנו וכמה הן בעצם השקעות ריווחיות לטווח הארוך.

אז שננפץ? 🔨

1. אתר מעניק לנו נוכחות דיגיטלית ברשת.
כבר מלפני כמה עשרות שנים, האינטרנט החל לחלחל אלינו לבתים ולעסקים ומי שלא נמצא ברשת בחיפוש של גוגל – מבחינתנו, כנראה לא קיים.
נסו לדמיין את עצמכן כשאתן מחפשות בעל מקצוע / מקום ספציפי / אפילו מסעדה טובה ששמעתן עליה,
ואתן מחפשות אותם בגוגל ולא מוצאות –
מה הדבר הראשון שעולה לכן בראש?

"כנראה שזה חובבני"
"לא מקצועי מצידם להיות רק עם פייסבוק"
"טוב הם כנראה בהתחלה של העסק שלהם, אולי הם רק עכשיו פתחו…"
"כל כך הרבה כסף הם עושים ואתר מסודר הם לא מרימים?"
"זה כנראה לא עסק, אולי זה תחביב שלהם"
"אולי הם סגרו ואני לא מודעת לעניין"


אלו רק חלק מהמחשבות הראשוניות שעוברות לנו בראש,
וזה לגיטימי!
כי אנחנו כל כך רגילות שאם אתה לא שם – אתה לא קיים.
אז… אתן בטוחות ששווה לכן לא להיות שם?

2. אתר נועד לחזק את ההחלטה של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו –
האם להמשיך איתנו או דווקא להמשיך לחפש מישהו מדויק יותר מאיתנו?

איך זה קורה?
על ידי כך שאנחנו מראות את המכלול של העסק שלנו.
אנחנו מציגות את העסק שלנו בגרסא הטובה ביותר,
שאינה תלויה במספר עוקבים / במספר לייקים, אלא במציאות העסק.

האתר שלנו יכלול כתבות מהעיתונות, המלצות מלקוחות מרוצים, מכלול השירותים והפגישות שלנו, הקורסים שלנו, תוכניות הליווי, הרצאות והזמנת סדנאות, מוצרים לרכישה אם יש, בלוג מקצועי, דרכים ליצירת קשר, אודות עלינו ועל המשרד ועל הצוות – ממש מכלול שלם של העסק שיחזק ללקוחות שלנו את ההחלטה ללכת איתנו את הדרך שהם עומדים בפניה! לצעוד איתנו יד ביד ולהפסיק לחפש.

מיתוס 2:

״דף נחיתה זו השקעה שמחזירה את עצמה מאוד מהר״

מאוד נכון!

האלופות שלי בנבחרת של הקורס הדיגיטלי וגם כל מי שהייתה אצלי בסדנאות בעבר כבר יודעת ומבינה
שדף נחיתה זה אכן השקעה בעסק שמחזירה את עצמה מאוד מהר.
וכן, זה לעומת אתר הרבה פעמים – שממנו אנחנו לא הכרח נראה מאוד מהר כמויות של לקוחות / הזמנות / כסף שנכנס שקשור באופן ישיר לאתר.
אגב אתר – זה ממש כמו שאר הדברים שאנחנו משקיעות בהם בעסק –
כמו רו"ח, כתבות בבלוג, שיווק וסטוריז,
כי גם מאתר יהיה יותר מאתגר למדוד את כמות הפניות והכסף שנכנס אלינו לעסק.

לעומת זאת, דף נחיתה זה ממש דבר מדיד.
דף נחיתה נועד לשווק בתוכו שירות אחד בלבד.

זה יכול להיות מכל המנעד של שירותי העסק:

החל ממוצרי המגנט החינמיים שלנו ועד לשירותי הפרימיום.

דפי הנחיתה שלנו מאוד ממוקדים ומניעים לפעולה, כך שהלקוחות שלנו יודעים מה לעשות במידה ויש בינינו התאמה (על סמך המידע שהם מקבלים בדף עצמו ובשיווק שקדם לכך), וככה הם נכנסים לנו לרשימת התפוצה או ממשיכים מיידית לתשלום.

העסק שלנו הולך וגדל בזכות דפי נחיתה שמגדילים לנו את ההכנסות באופן ישיר, את רשימת התפוצה באופן ישיר, ואנחנו ממשיכות לדוור במיילים ובסמסים ללקוחות מדויקים, חמים ופוטנציאליים בשונה מהעוקבים שלנו ברשתות חברתיות שהם לקוחות לרוב הרבה יותר קרים והרבה פחות בשלים לשירותים שאנחנו מעניקות.

מיתוס 3:

״דף נחיתה ואתר – זה אותו הדבר!״

לא נכון!

דפי נחיתה ואתרים הם שני סוגים של תשתיות דיגיטליות לעסקים.

תשתית של דפי נחיתה נועדה כדי להגדיל את העסק שלנו באופן מהיר, לייצר קהילה ורשימת תפוצה גדולה, לייצר מערכת שיווקית שעובדת עבורנו, לתת מידע ללקוחות שלנו בכל רגע נתון, וגם – זו התשתית שאנחנו נחבר לקמפיין ממומנים.

תשתית של אתר תדמיתי נועדה כדי לחזק את ההחלטה של הלקוחות שלנו בנו, ולהציג את כל מכלול העסק.

האתר שלנו הוא בעצם חלון ראווה.

אם למשל הייתי צריכה להשוות את זה לחנות בגדים – 
כמו שחלון הראווה בחנות מציג לי את האופנה הקיימת ומזמין אותי להיכנס, ככה גם האתר שלנו.

לעומת זאת, באותה חנות – אחרי שנכנסתי, אני מגלה שיש לי כל מיני פריטים שונים לקנייה, יש לי גם הצעות בקופה ואפשרויות שונות לרכישה – זה דף הנחיתה שלנו. כל פריט בפני עצמו בחנות – הוא כמו דף נחיתה, וכנ"ל גם ההצעות בקופה שמגדילות את הסל.

מיתוס 4:

״דף נחיתה נקרא בשפה המקצועית 'מיני-סייט'״

לא נכון!

(שאלה נורא מבלבלת והרבה מאוד טעו בתשובה שלה בסטורי)
דף נחיתה הוא לא מיני-סייט.

מיני-סייט הוא בעצם אתר קטן, והוא הכלאה בין דפי נחיתה לבין אתרים.
אתרים בדרך כלל כוללים בתוכם (בגדול) תפריט, עמוד בית ועמודים פנימיים.
מיני-סייט הוא בעצם אתר קטן שלא כולל בתוכו עמודים פנימיים אלא רק מספר מצומצם של דפי נחיתה שניתן לעבור ביניהם והם מתכתבים זה עם זה.

מיתוס 5:

״בשביל דף נחיתה – חייבים אתר״ (כדי שיהיה לנו אחסון / דומיין וכו')

לא נכון!

גם כאן המון טעו בסקר בסטורי, ולמה?
דף נחיתה ממש לא מחייב שנצטרך גם אתר.

יותר מזה –
בשביל דף נחיתה אנחנו לא צריכות אפילו לקנות אחסון או דומיין משלנו.

ישנן פלטפורמות מדהימות היום ליצירת דפי נחיתה ממש בקלות, שהן נפרדות מאתרים ומייצרות עבורנו כל מה שאנחנו צריכות במעטפת מלאה מעבר לדפי הנחיתה (כמו דיוורים, אוטומציות, רשימות תפוצה, ייצוא וייבוא מידע, אנשי קשר, קורס דיגיטלי, וכו')

ולכן, אנחנו ממש לא חייבות שיהיה לנו אתר, אחסון או דומיין מראש לפני שנייצר את דף הנחיתה הראשון שלנו.

מתי כן?

כשנרצה דף נחיתה יותר מעוצב או יותר משוכלל מבחינה גרפית, אני ממש ממליצה לעשות זאת על פלטפורמת וורדפרס. שם בהחלט נצטרך לרכוש תוספי עיצוב, דומיין וגם אחסון כדי להקים את התשתית הנכונה לדף הנחיתה שלנו.

אבל עבור כל עסק מתחיל – אני תמיד ממליצה להתחיל מפלטפורמת דפי נחיתה קיימת (כמו סמוב לדוגמא) ובהמשך לקבל החלטה במידה ורוצים לשדרג.

ספרי לי כאן בתגובות אם חידשתי לך על כל הנושא של אתרים לעומת דפי נחיתה 🙂

ואם את עדיין לא בטוחה לגמרי מה את צריכה – אם זה אתר או דף נחיתה, 
אני ממש מזמינה אותך למיני-קורס שלי "תסביך הביצה והתרנגולת"
כדי לגלות תוך 5 ימים – מה בדיוק את צריכה בעסק שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...