חתימת מייל זה דבר שמלווה כל עסק בכל מייל שהוא שולח, בין אם זה הצעת מחיר שיוצאת מהמשרד או מהסטודיו, ובין אם זה מענה והתכתבות שוטפת עם לקוחות.
חתימת מייל היא עוד אחד ממרכיבי המיתוג של העסק.
המיתוס הכי גדול לגבי חתימת מייל הוא שרק חברות גדולות שיש להן עובדים – צריכות שיהיה להן חתימות מייל. וזאת טעות.
כל עסק וכל בעל עסק, גם כשהעסק נחשב קטן – חייב שתהיה לו חתימת מייל, עם הקישורים הנכונים שמפנים לכל מה שצריך, עם הטלפון, המייל ופרטים.
בעולם הדיגיטלי של היום, ובטח בזמן הקורונה, שבקושי ניתן לצאת לפגישות חיצוניות, והכול מתנהל במייל, בוואצאפ ובדיגיטל, חתימת המייל תשמש כרטיס ביקור שלנו לכל דבר.
מה הדברים הכי חשובים שצריכים להיות בחתימת מייל?
- שם העסק / שם המותג
- מה העסק עושה – במשפט ברור ומוצהר
משפט אחד מתומצת שמסביר מה העיסוק / התמחות. - שם איש הקשר
במידה ויש מספר אנשים שיש להם חתימת מייל תחת אותה חברה/משרד/סטודיו. - שם המחלקה או תפקיד איש הקשר הספציפי
לדוגמא: מנהל מכירות / מנהל אדמיניסטרטיבי / מחלקת שימור לקוחות… - פרטים טכניים ליצירת קשר:
טלפון (קווי ונייד), כתובת מייל, כתובת אתר החברה. - לוגו החברה במידה ויש
- קישורים:
רשתות חברתיות (לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר..), אתר החברה, קישור ישיר לדוא"ל, קישור ישיר לשיחת וואצאפ
מידות חתימת מייל
לחתימת מייל אין מידות מוגדרות מראש, והאמת שכאן ניתן לשחק עם זה ולעשות חתימות מקוריות.
החתימות הכי נפוצות הן חתימות רוחביות (מלבניות), בדרך כלל ברוחב של 200-400px.
דגשים חשובים לפני יציאה לדרך:
- חשוב להטמיע את החתימה בגוף המייל ולא לצרף אותה כקובץ או כתמונה למיילים.
- במידה ויש כמה מיילים שונים לעסק – להטמיע את החתימה בכל אחד מהם.
- לבדוק את מיקום החתימה ואת גודל החתימה. לפעמים מבלי לשים לב – החתימה חורגת מגבולות המייל, בגלל מיקום או בגלל גודל לא מתאים.
- קובץ התמונה של החתימה הסופית (במידה ועיצבתם לבד) צריך להיות JPEG או PNG בלבד.
- קישורים – במידה והכנסתם קישורים, שימו לב שאתם מכניסים גם אפשרות לחיצה עליהם (כמו אייקונים / קישור לשיחת וואצאפ וכו'), ולא שמים קישור שהוא לא לחיץ.
- במידה והכנסתם אייקונים שמחליפים קישור – יש לשים לינק תואם לאייקון, ולא להשאיר אותו יתום.
- הכי חשוב: לשלוח מייל ניסיון ולבדוק את עצמנו לאחר הכנסת החתימה – בכל הנקודות והדגשים החשובים.