פיתויים של "עיצבתי לבד" בתוך גן-עדן של אינסוף אפשרויות - Sapir Benda Design

פיתויים של "עיצבתי לבד" בתוך גן-עדן של אינסוף אפשרויות

כמה קל לנו להתפתות לעיצובים שלפעמים לא מתאימים לנו או למותג שלנו, רק כי הם "יפים". בשיחות הייעוץ של וובי-טוקי (שיחות ייעוץ אתר), דיברתי עם לא מעט בעלי עסקים שבנו ועיצבו לבד את האתר שלהם ו/או את דפי הנחיתה.


מתוך שיחות הייעוץ, עלו לא מעט טעויות שנעשו בתום לב, מתוך חוסר ידע וחוסר הבנה במקצוע של עיצוב אתרים. ומכיוון שאני פחות אוהבת להשתמש במילה "טעויות", בחרתי להשתמש במילה "פיתויים". כשמעצבים לבד, בין אם בכלים חינמיים, ובין אם בתשלום – אנחנו בעידן שבו אנחנו נחשפים לכל כך הרבה אפשרויות, השראות, רעיונות, טרנדים, שלפעמים… מתבלבלים, ומכניסים פנימה אל תוך העיצוב שלנו גם דברים שלא שייכים, ולא עושים עם המותג שלנו חסד.


אז אחרי שעיצבתם לעצמכם את האתר, אני חושפת אתכם למדריך של חמשת הפיתויים הכי גדולים של בעלי העסקים שמעצבים לבד, ואני כולי תקווה שמתוך המדריך תצאו עם רשימת פעולה ותדעו מה צריך לשנות באתר שלכם כדי שישתדרג וידבר מותג.

כאן בפוסט אני חושפת אתכם לשני הפיתויים הראשונים מתוך המדריך, ככה לטעימה קטנה (: בתוך המדריך יחכו לכם כל החמישייה, עם דוגמאות מפורטות יותר והסברים מורחבים יותר.

בדיוק מעצבים לבד את האתר העסקי שלכם? אל תסתפקו רק בטעימה קטנה...
מחכה לכם המדריך המלא!
לחצו כאן להורדה!

אני לא יכולה להדגיש את הנושא הזה מספיק, אבל שמתי אותו ראשון כי הוא מבחינתי בחשיבות הכי עליונה (טוב, כמעט…).
מה זה אומר פונט בכלל?
פונט = המילה הלועזית לגופן, כלומר עיצוב האותיות. באיזה גופן בחרנו להשתמש עבור הטקסטים באתר שלנו.

ברגע שבחרנו פונט מסוים, לפי התאמה ללוגו או לשאר העיצובים שלנו והתוצרים הגרפיים בעסק, אנחנו נתמיד בו.

בפלטפורמות שנותנות אפשרויות עיצוב עצמאי, כמו WIX לדוגמא, או CANVA, ניתנות לנו אינסוף אפשרויות שונות של פונטים, וחלקם כל כך יפים שאנחנו חייבים להשתמש. אבל שימו לב, שלא כולם ואפילו רובם הגדול לא רלוונטי אלינו, ויש סגנונות וסטיילים שממש לא קשורים למותג שלנו.

באתרים, ובכללי בחוויית משתמש, מומלץ להשתמש ב2 פונטים במקסימום, כאשר לכל פונט יש גם משקלים שונים (מה שנקרא בולד=מודגש, דק, רגיל).

מה נחשב פונטים באתר, שיוצר עומס בעיניים:

  1. לוגו = הלוגו בדרך כלל יכיל 1-2 פונטים בתוך עצמו.
    נסו לשלב את אותם פונטים בדיוק מהלוגו במידה ואפשרי.
  2. תמונות עם טקסט עליהן = תמונות מעוצבות לבאנרים, לבלוג, שעליהם יש טקסט, ועיצבנו אותם בתוכנה חיצונית, יוסיפו עוד גופן. 
  3. טקסטים באתר = גופן שאנחנו מחליטים. כדי שיהיה קריא, ולא יתחרה בלוגו, יאפיל עליו ויצור עומס של עוד גופן, ממליצה לבחור בגופן פשוט ונייטרלי.
  4. טקסטים מתוך תבנית = בפלטפורמות השונות לבניית אתרים, ניתנת לנו גם האופציה לבחור תבנית עיצובית קיימת. רוב התבניות אינן בעברית, ולכן הטקסטים נשארים באנגלית במידה ולא טיפלנו בהם, וכשמעבירים לעברית, לפעמים המערכת מחליטה בשבילנו על פונט סתמי של ברירת מחדל, שלא תואם את הגופן שרצינו.

תוכנית פעולה מעץ הדעת: ????

  1. בודקים שלא השתמשנו ביותר מ-2 פונטים שונים באתר. אם כן, לוותר על הפונטים שלא מתאימים למותג שלנו.
  2. בודקים את הכפתורים, כותרות, טפסים – שלא השתחלו פונטים ברירת מחדל של התבנית המקורית.
הפיתוי השני: צבעוניות מרובה או חוסר שמירה על צבעי המותג

צבעי האתר צריכים להיות לקוחים מתוך המיתוג של העסק. במידה ומוסיפים צבע נוסף, צריכה להיות לכך סיבה, וכמובן – ליצור שילוב שהוא הגיוני. 

מה שקורה הרבה פעמים, כשמעצבים לבד – בא לנו להוסיף המון גוונים שאנחנו אוהבים.
אבל הצבעוניות כולה באתר צריכה לשדר את המותג שלנו. אם המותג שלנו בנוי מצבע אחד או שניים בלבד, אנחנו נוסיף צבע שלישי ולפעמים גם רביעי, שיתאים ויילך איתנו גם בתוצרים האחרים של המותג שלנו, ונתמיד בהם.
בדומה לפונטים, כאשר אנחנו מעצבים לבד אולי מתבניות מסוימות, התבניות עם פלטת צבעים מוכנה, ולפעמים הגוונים שיש בה כל כך יפים שחבל לנו להחליף, או שאנחנו לא שמים לב שמשהו נשאר עדיין בגוון ברירת המחדל של התבנית.

דוגמאות נכון ולא נכון עבור ריבוי צבעים

איפה כן אפשר לבצע חריגה בגוונים:

  1. שגיאה בטפסים או הודעת אישור – הגולשים שלנו רגילים להודעות שגיאה בצבע אדום, והודעות אישור בצבע ירוק, זה בדרך כלל צבעי ברירת המחדל של כל טופס, ולכן ניתן וכדאי להשאיר את הצבעים הללו.
  2. תמונות – התמונות שלנו יכולות להיות צבעוניות, או בשחור לבן, ולא חייבות להיות מונוכרומטיות, מכיוון שזה לא כמו פיד באינסטגרם. התמונות באתר נועדות להציג מוצרים, פרויקטים, עבודות, אווירה, סטייל. ברגע שנתמיד עם צבעוניות באתר, התמונות רק יוסיפו.
דוגמאות לחריגות בריבוי צבעים – טפסים ותמונות

תוכנית פעולה מעץ הדעת:????

  1. לבדוק האם בחרנו להשתמש בגוונים "יפים" או בגווני המותג שלנו? אם בחרנו סתם גוונים, הגיע הזמן לעשות שינוי. להסתכל על המותג, לבקש את הגוונים המדויקים מהמעצב/ת שהכינו לנו את הלוגו או לדגום מתוך הלוגו, וליישם את הצבעים באתר שלנו.
  2. לבדוק שלא נשארו בטעות גוונים מתוך ברירת המחדל של התבנית העיצובית שבחרנו – נקודות רגישות הן בכפתורים ובתפריטים.
בדיוק מעצבים לבד את האתר העסקי שלכם? אל תסתפקו רק בטעימה קטנה...
מחכה לכם המדריך המלא!
לחצו כאן להורדה!

עדיין מרגישים שאתם צריכים ייעוץ מקצועי והכוונה חיצונית?
מרגישים שלא לגמרי הבנתם לעומק את כל המושגים?
ביצעתם הכול ועדיין מרגיש לכם שזה לא מספיק לשדרוג האתר?


בואו נקבע ווביטוקי! וובי-טוקי זה שיחת ייעוץ טלפונית איתי בת 40 דקות, שבה אנחנו נעבור על כל האתר מא'-ת', ואתם תצאו עם צ'ק ליסט ענק של משימות ושיעורי בית, הכול כדי לשפר את הנראות של האתר, לשדרג את העיצוב, והכי חשוב: להתאים אותו למיתוג שלכם!
לכל הפרטים, פשוט היכנסו ללינק (:

2 תגובות

סגור לתגובות.

אולי יעניין אותך גם